Keresőoptimalizálás (SEO)

Keresőoptimalizált honlap = Látogatottság növelés

 

Keresőbarát weboldal
 

 

 

Keresőoptimalizált honlap

A keresőoptimalizálás, vagy rövidítve angolul SEO (Search Engine Optimization) az a weboldal  optimalizálási tevékenység, melynek segítségével weboldalunkat a keresők (Google, Yahoo, Msn, Bing, Ask stb..) találati listájának élére tudjuk feltornázni adott keresési kulcsszavakra.

A CommerceNet/NielsenMedia tanulmánya szerint az internetezők 70 %-a keresőmotorok segítségével ( ezen bellül is 80-90 % a Google-el ) találja meg a keresett honlapot. Másik honlapról érkezők száma 10 % körüli. 7 %-os az email marketing, 5 %-os a barátok ajánlása, 3 %-os a TV ajánlás, 3 %-os a hagyományos sajtó jelentősége, és 2 % egyéb.

Tapasztalatok szerint egy átlagos kereső használó az első 10-20 találatot nézi át alaposan, a kitartóbbak max. 50-100 találatot hajlandók megtekinteni. Nem elhanyagolható számos tanulmány eredménye, melyek szerint a Google keresőt használók 90%-a az első három találat közül választanak.

Több ezer cég rendelkezik látványos és információban gazdag weboldallal, mely kitűnő szolgáltatásokat, termékeket kínál. Azonban van egy hatalmas hibája, a legtöbbnek nem található meg a termékei, szolgáltatásaira jellemző szavakra- kifejezésekre keresve az interneten, ezzel elesve látogatók, potenciális vásárlók ezreitől.

Ezek a tények jól jönnek Önnek abban az esetben ha versenytársai is ezekhez a cégekhez tartoznak és az Ön cége pedig nem. Ha viszont fordított a helyzet, érdemes elgondolkodni megérie-e ez Önnek. Esetleg nem lenne szükséges változtatni a helyzeten? Mi segítünk Önnek!

     

Ha szeretne többet megtudni
a Keresőoptimalizálásról,
kattintson ide!

 

Ha már van jártassága ezen a területen és
kiváncsi mit tudunk Önnek ajánlani,

kattintson ide!

   



Azokat a módszereket, technikákat, melyek révén növelhető a keresőoldalak felől bejövő forgalom, összefoglalva keresőmarketing (search engine marketing = SEM) néven emlegetik: ennek egyik leghatékonyabb és legolcsóbb fajtája a keresőoptimalizálás (search engine optimization = SEO).
A keresőoptimalizálás egyik szakmai ága az un. kiemelt keresők optimalizálása, ezek között a Google-optimalizálás az egyik piacvezető irányzat. A Google Optimalizálás azért az egyik közkedvelt szakterület, mert a Google piacvezető szerepéből adódóan a felhasználók jelentős számban használják és üzleti érték, hogy hol található a weboldalunk a Googleban. Akár non-profit, akár üzleti jellegű internetes oldalt készítünk, az egyik legfontosabb cél, hogy arra minél többen ráleljenek. Üzleti honlap esetében persze az ismertség vagy értékesítés ebből fakadó növelése is fontos szempont.

     

Bekerülés az indexbe

A legfontosabb keresőmotorok (a Google, Yahoo és a Bing) úgynevezett crawlereket használnak a feltérképezendő weboldalak beindexelésére. Ezek a robotok a hivatkozások mentén, egyfajta robotizált böngészőként járják a webet és regisztrálják a talált oldalak tartalmát, hivatkozásait, illetve gyűjtik össze az új weboldalakat. Ez azt jelenti, hogy azok az oldalak, melyekre a már a keresőkben megtalálható bármely oldalról mutat legalább egy hivatkozás, automatikusan belekerülnek a keresők adatbázisába, velük kapcsolatban semmilyen további teendő nincs.

 

 
 
Vannak azonban olyan weboldalak, különösen a dinamikusan, régebbi szerkesztőségi rendszerek által generáltak között, melyeket a keresők nem indexelnek be. Ennek oka lehet, ha a crawler nem tudja felmérni, hogy a generált dinamikus lapok száma mekkora lehet. Miután nem akar végtelen ciklusba kerülni, adott mélység után megáll.
Helytelen azonban azt mondani, hogy egy weblapot keresőre optimalizálunk. Az optimalizálás ugyanis adott kulcsszavakra vonatkozik, amelyekre a weblapunk csak egy bizonyos oldalát optimalizáljuk. Ugyanígy a PageRank is csak egy adott oldalra vonatkozik, nem az egész weblapra.

A jó weblap - a keresők által ajánlott technikák

    Tévhitek

  • Ha már van weboldalam, az azt jelenti hogy sok látogatója is lesz.
  • Ha már beregisztráltam magam a keresőrendszerekbe akkor jól állok a keresőoptimalizálás szempontjából
  • Ha rákeresnek a cégem, vagy az oldalam nevére, akkor az első helyen dob ki a keresőrendszer, vagyis jól állok a keresőoptimalizálás szempontjából.

    Kezdés

  • Mielőtt elkezdenénk az oldalunk gondos összeállítását, fontos a későbbi optimalizálás szempontjából a konkurencia oldalak felmérése, amelyek hasonló témával foglalkoznak, mint amilyet mi tervezünk. Ez abból a szempontból hasznos, hogy megnézzük azt, hogy melyek azok a témák, amikben esetlegesen labdába rúghatunk és nincsenek "csontig lerágva". Ugyanis akárhogy megfeszülhetünk, de ha egy olyan témában szeretnénk előrébb lenni a keresőoldalak találati listáján, amit már 30 oldal feldolgozott, az nagyon nehéz.

    Kulcsszavak

  • Az egyik legfontosabb, ha nem a legfontosabb lépés a kulcsszavak kiválasztása. Az oldalunk szövegét tudatosan kell megírni, úgy hogy a lehető legtöbb kulcsszót tartalmazza. Természetesen ez nem azt jelenti, hogy egy mondaton belül ötször kell elismételni őket, figyelni kell arra, hogy az oldalt alapvetően nem a keresőrobotoknak, hanem embereknek készítjük, így fontos az átláthatóság.

 
 

    Domainnév

  • Érdemes rajta jó hosszan elidőzni, mert a domainnévben szereplő kulcsszavak sokat nyomnak a latba.
  • Meta tag-ek

  • A lényegük jóformán az, hogy a keresőrendszerek által használt keresőrobotoknak információkat adjon az oldalunkról, miközben vizsgálják azt.

    Linknépszerűség

  • Ha már kész az oldalunk, beregisztráltunk a keresőrendszerekbe, úgy érezzük, hogy készen vagyunk, akkor jön a lényeg. Az oldalunk a Google keresőrendszerben egy adott skála szerint, egy úgynevezett PageRank skála szerint osztályozva van, attól függően, hogy a Google rendszer mennyire tartja az adott témán belül fontosnak az oldalt. Ezt a PageRank-ot aszerint osztja ki, hogy mennyire releváns egy oldal (adott témában), ami a mi oldalunkra linkel. Ezáltal lett a Google egyedi a keresőrendszerek között, hogy kitalálta azt a technikát, amivel az oldalakat témájuk szerint csoportosította és azon belül rangsorolta is. Ezért manapság, ha valaki bármit beír a google-ba, maximum 2 kattintás után pozitív eredményre talál.

 

   

A keresőoptimalizálási szolgáltatás:


     
Neve:
 
E-mail:
 
 
 
  • Weboldal elemzés, tanulmány készítése (már működő weboldal esetén)
  • Kulcsszavak meghatározása - A honlap tartalmához, vállalkozási tevékenységéhez legjobban kapcsolódó szavak, kifejezések megkeresése.
  • Optimalizálás elvégzése
  • Monitoring - Követjük analizáló szoftver segítségével a honlapra beérkező kereséseket, találatokat, majd ezeket az eredményeket kielemezzük. Jobb eredmények elérése érdekében optimalizáljuk a folyamatokat.

 
       

Weboldal készítés - Keresőoptimalizálás - Tárhely szolgáltatás - Weblap elemzés - Internet marketing - Szoftver kereskedelem
Főoldal - Exclusive Media - Szolgáltatásaink- Webes megoldások - Kapcsolat
Copyright Exclusive Media 2009. Exclusive Media