Keresõoptimalizálás (SEO)

Keresõoptimalizált honlap = Látogatottság növelés


Keresõbarát weboldal

Keresőoptimalizált honlap

A keresőoptimalizálás, vagy rövidítve angolul SEO (Search Engine Optimization) az a weboldal  optimalizálási tevékenység, melynek segítségével weboldalunkat a keresõk (Google, Yahoo, Msn, Bing, Ask stb..) találati listájának élére tudjuk feltornázni adott keresési kulcsszavakra.

A CommerceNet/NielsenMedia tanulmánya szerint az internetezõk 70 %-a keresőmotorok segítségével ( ezen bellül is 80-90 % a Google-el ) találja meg a keresett honlapot. Másik honlapról érkezõk száma 10 % körüli. 7 %-os az email marketing, 5 %-os a barátok ajánlása, 3 %-os a TV ajánlás, 3 %-os a hagyományos sajtó jelentõsége, és 2 % egyéb.

Tapasztalatok szerint egy átlagos keresõ használó az elsõ 10-20 találatot nézi át alaposan, a kitartóbbak max. 50-100 találatot hajlandók megtekinteni. Nem elhanyagolható számos tanulmány eredménye, melyek szerint a Google keresõt használók 90%-a az elsõ három találat közül választanak.

Több ezer cég rendelkezik látványos és információban gazdag weboldallal, mely kitûnõ szolgáltatásokat, termékeket kínál. Azonban van egy hatalmas hibája, a legtöbbnek nem található meg a termékei, szolgáltatásaira jellemzõ szavakra- kifejezésekre keresve az interneten, ezzel elesve látogatók, potenciális vásárlók ezreitõl.

Ezek a tények jól jönnek Önnek abban az esetben ha versenytársai is ezekhez a cégekhez tartoznak és az Ön cége pedig nem. Ha viszont fordított a helyzet, érdemes elgondolkodni megérie-e ez Önnek. Esetleg nem lenne szükséges változtatni a helyzeten? Mi segítünk Önnek!

Ha szeretne többet megtudni
a Keresõoptimalizálásról,
kattintson ide!

Ha már van jártassága ezen a területen és
kiváncsi mit tudunk Önnek ajánlani,

kattintson ide!



Azokat a módszereket, technikákat, melyek révén növelhetõ a keresõoldalak felõl bejövõ forgalom, összefoglalva keresõmarketing (search engine marketing = SEM) néven emlegetik: ennek egyik leghatékonyabb és legolcsóbb fajtája a keresõoptimalizálás (search engine optimization = SEO).
A keresõoptimalizálás egyik szakmai ága az un. kiemelt keresõk optimalizálása, ezek között a Google-optimalizálás az egyik piacvezetõ irányzat. A Google Optimalizálás azért az egyik közkedvelt szakterület, mert a Google piacvezetõ szerepébõl adódóan a felhasználók jelentõs számban használják és üzleti érték, hogy hol található a weboldalunk a Googleban. Akár non-profit, akár üzleti jellegû internetes oldalt készítünk, az egyik legfontosabb cél, hogy arra minél többen ráleljenek. Üzleti honlap esetében persze az ismertség vagy értékesítés ebbõl fakadó növelése is fontos szempont.

Bekerülés az indexbe

A legfontosabb keresõmotorok (a Google, Yahoo és a Bing) úgynevezett crawlereket használnak a feltérképezendõ weboldalak beindexelésére. Ezek a robotok a hivatkozások mentén, egyfajta robotizált böngészõként járják a webet és regisztrálják a talált oldalak tartalmát, hivatkozásait, illetve gyûjtik össze az új weboldalakat. Ez azt jelenti, hogy azok az oldalak, melyekre a már a keresõkben megtalálható bármely oldalról mutat legalább egy hivatkozás, automatikusan belekerülnek a keresõk adatbázisába, velük kapcsolatban semmilyen további teendõ nincs.

Vannak azonban olyan weboldalak, különösen a dinamikusan, régebbi szerkesztõségi rendszerek által generáltak között, melyeket a keresõk nem indexelnek be. Ennek oka lehet, ha a crawler nem tudja felmérni, hogy a generált dinamikus lapok száma mekkora lehet. Miután nem akar végtelen ciklusba kerülni, adott mélység után megáll.
Helytelen azonban azt mondani, hogy egy weblapot keresõre optimalizálunk. Az optimalizálás ugyanis adott kulcsszavakra vonatkozik, amelyekre a weblapunk csak egy bizonyos oldalát optimalizáljuk. Ugyanígy a PageRank is csak egy adott oldalra vonatkozik, nem az egész weblapra.

A jó weblap - a keresõk által ajánlott technikák

Tévhitek

  • Ha már van weboldalam, az azt jelenti hogy sok látogatója is lesz.
  • Ha már beregisztráltam magam a keresõrendszerekbe akkor jól állok a keresõoptimalizálás szempontjából
  • Ha rákeresnek a cégem, vagy az oldalam nevére, akkor az elsõ helyen dob ki a keresõrendszer, vagyis jól állok a keresõoptimalizálás szempontjából.

Kezdés

  • Mielõtt elkezdenénk az oldalunk gondos összeállítását, fontos a késõbbi optimalizálás szempontjából a konkurencia oldalak felmérése, amelyek hasonló témával foglalkoznak, mint amilyet mi tervezünk. Ez abból a szempontból hasznos, hogy megnézzük azt, hogy melyek azok a témák, amikben esetlegesen labdába rúghatunk és nincsenek "csontig lerágva". Ugyanis akárhogy megfeszülhetünk, de ha egy olyan témában szeretnénk elõrébb lenni a keresõoldalak találati listáján, amit már 30 oldal feldolgozott, az nagyon nehéz.

Kulcsszavak

  • Az egyik legfontosabb, ha nem a legfontosabb lépés a kulcsszavak kiválasztása. Az oldalunk szövegét tudatosan kell megírni, úgy hogy a lehetõ legtöbb kulcsszót tartalmazza. Természetesen ez nem azt jelenti, hogy egy mondaton belül ötször kell elismételni õket, figyelni kell arra, hogy az oldalt alapvetõen nem a keresõrobotoknak, hanem embereknek készítjük, így fontos az átláthatóság.
     

Domainnév

Meta tag-ek

  • Érdemes rajta jó hosszan elidõzni, mert a domainnévben szereplõ kulcsszavak sokat nyomnak a latba.
  • A lényegük jóformán az, hogy a keresõrendszerek által használt keresõrobotoknak információkat adjon az oldalunkról, miközben vizsgálják azt.

Linknépszerûség

  • Ha már kész az oldalunk, beregisztráltunk a keresõrendszerekbe, úgy érezzük, hogy készen vagyunk, akkor jön a lényeg. Az oldalunk a Google keresõrendszerben egy adott skála szerint, egy úgynevezett PageRank skála szerint osztályozva van, attól függõen, hogy a Google rendszer mennyire tartja az adott témán belül fontosnak az oldalt. Ezt a PageRank-ot aszerint osztja ki, hogy mennyire releváns egy oldal (adott témában), ami a mi oldalunkra linkel. Ezáltal lett a Google egyedi a keresõrendszerek között, hogy kitalálta azt a technikát, amivel az oldalakat témájuk szerint csoportosította és azon belül rangsorolta is. Ezért manapság, ha valaki bármit beír a google-ba, maximum 2 kattintás után pozitív eredményre talál.

A keresõoptimalizálási szolgáltatás:

Neve:
E-mail:
  • Weboldal elemzés, tanulmány készítése (már mûködõ weboldal esetén)
  • Kulcsszavak meghatározása - A honlap tartalmához, vállalkozási tevékenységéhez legjobban kapcsolódó szavak, kifejezések megkeresése.
  • Optimalizálás elvégzése
  • Monitoring - Követjük analizáló szoftver segítségével a honlapra beérkezõ kereséseket, találatokat, majd ezeket az eredményeket kielemezzük. Jobb eredmények elérése érdekében optimalizáljuk a folyamatokat.
Weboldal készítés - Keresõoptimalizálás - Tárhely szolgáltatás - Weblap elemzés - Internet marketing - Szoftver kereskedelem
Fõoldal - Exclusive Media - Szolgáltatásaink- Webes megoldások - Kapcsolat
Copyright Exclusive Media 2019 Exclusive Media